• ساعت : ۱۱:۲۴
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ 
  • کد خبر : ۲۱۸۹
مدیر دبیرخانه طرح حمایت از توسعه ساختمان های سبز:
ایجاد ساختمان‌های سازگار با محیط زیست نیازمند حمایت مالی است
مدیردبیرخانه طرح حمایت از توسعه ساختمان‌های سبز، ایجاد مشوق‌های مالی را در توسعه ساختمان‌های سازگار با محیط زیست ضروری دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس موسوی در نشست تخصصی بهره‌وری آب که با حضور دبیرکارگروه ملی سازگاری با کم آبی در شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد بر لزوم ایجاد یک ساز و کار ترویجی و حرفه ای میان دستگاه های مختلف با هدف جلب مشارکت شهروندان برای احداث و بهره‌برداری از ساختمان‌های الگو در شهر و محیط‌های صنعتی تاکید کرد.

وی ضرورت اجرایی شدن طرح حمایت از توسعه ساختمان‌ها و صنایع  سازگار با محیط زیست را مورد توجه قرار داد و کاهش مصرف انرژی، تولید انرژی‌های پاک، کاهش مصرف آب، کاهش فاضلاب خانگی تولید شده، کنترل و مدیریت دفع آب‌های سطحی، افزایش چشمگیر سرانه فضای سبز در محیط شهری و  افزایش احساس تعلق به محیط زندگی خصوصی را از جمله مزایای اجرای این طرح برشمرد.

مدیر دبیرخانه طرح حمایت از توسعه ساختمان های سبز با اشاره به کاهش هزینه‌های مدیریت کلان کشور از طریق اجرای طرح حمایت از توسعه ساختمان ها و صنایع سازگار با محیط زیست، گفت: ساختمان‌های سازگار با محیط زیست به دلیل اضافه هزینه در زمان ساخت، بدون حمایت مالی  ایجاد نخواهند شد.

وی مشوق‌ها و حمایت‌های مالی را در احداث ساختمان‌های سازگار با محیط زیست ضروری دانست و واگذاری انشعاب عمومی آب بصورت رایگان به هر بلوک، تنفس و تقسیط بلندمدت انشعاب تمام واحدهای مسکونی، تجاری و یا اداری، تخفیف دائم بر روی قبوض فاضلاب بهای تمام واحدهای مسکونی، اصلاح ظرفیت قراردادی و... را از جمله این مشوق‌ها اعلام کرد.

موسوی حمایت از کمیته ترویج طرح، اختصاص بسته‌های تشویقی از سوی هریک از دستگاه‌ها در کنار سبد مشوق‌های طرح، حمایت از دستگاه‌های پیشرو و  حمایت از مهندسان و تولید کنندگان پیشرو را در تحقق اهداف طرح توسعه ساختمان‌ها و صنایع  سازگار با محیط زیست مهم ارزیابی کرد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0