• ساعت : ۱۲:۳۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ 
  • کد خبر : ۲۱۹۲
در اختتامیه ششمین جشنواره نظام پیشنهاد‌های آبفای قم عنوان شد؛
صرفه‌جویی و درآمد 10 میلیارد تومانی آبفای قم با اجرای پیشنهاد‌های كاركنان
ششمین جشنواره نظام پیشنهاد‌های شرکت آب و فاضلاب استان قم با تجلیل از پیشنهاددهندگان برتر به کار خود خاتمه داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری در آیین اختتامیه ششمین جشنواره نظام پیشنهاد‌های شرکت آب و فاضلاب استان قم که روزگذشته با حضور رئیس مرکز توسعه منابع انسانی و تحول اداری شرکت مهندسی آبفای کشور و برخی از مدیران استانی برگزار شد، اظهار داشت: فعال بودن نظام پذیرش و بررسی پیشنهاد‌ها می‌تواند روند اصلاح فرایندها و رفع چالش‌های موجود در سازمان را تسریع بخشد.

وی با بیان اینکه اعتقاد به موضوع نظام پیشنهاد‌ها به عنوان یک اصل اساسی در بهبود شرایط اداره شرکت در آبفای قم وجود دارد، گفت: مشارکت همکاران در نظام پیشنهاد‌ها می‌تواند مجموعه مدیریتی شرکت را در مسیر صحیح اداره شرکت قرار دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزاری ششمین جشنواره نظام پیشنهاد‌ها را در راستای تقویت انگیزه و توسعه مشارکت کارکنان دانست و گفت: امیدواریم این حرکت آغازی دوباره برای مشارکت گسترده‌تر همه کارکنان در نظام پیشنهاد‌ها باشد.

دبیر جشنواره نظام پیشنهاد‌های شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز به ارائه گزارشی از نحوه انتخاب پیشنهاد‌های برتر پرداخت و گفت: از 140 پیشنهاد رسیده 12 پیشنهاد انتخاب شد که با رأی کمیسیون توسعه مدیریت شرکت سه پیشنهاد به عنوان پیشنهاد‌های برتر مورد تجلیل قرار می‌گیرد و از 9 پیشنهاد دیگر نیز تقدیر می‌شود.

علی عباس محققیان ملاک انتخاب پیشنهاددهندگان برتر را نیز در این دوره پیشنهاد‌های مصوب اعلام کرد و یادآور شد: شاخص تجلیل از کارگروه‌های نظام پیشنهاد‌ها نیز زمان بررسی پیشنهاد‌ها، کیفیت کار کارگروه و تعداد بررسی‌ها بوده است که در همین راستا از هشت کارگروه برتر تقدیر می‌شود.

دبیر نظام پیشنهاد‌های شرکت آب و فاضلاب استان نیز با اشاره به افزایش سرانه پیشنهاد کارکنان این شرکت از 1.38 در سال 1401 به 3.13 در سال جاری اظهار داشت: این مهم با حمایت مدیریت شرکت و اعتقاد به نظام پیشنهاد‌ها محقق شده است.

وی نرخ سرانه مشارکت کارکنان را 52 درصد  و نرخ مشارکت مدیران را در نظام پیشنهاد‌ها 54 درصد اعلام کرد و گفت: در یک سال گذشته 951 پیشنهاد به کمیته نظام پیشنهاد‌های شرکت آب و فاضلاب استان قم ارائه شده است که از این تعداد 62 پیشنهاد را ذی‌نفعان شرکت اعم از پیمانکاران و مشترکان ثبت کرده‌اند.

رضا غفاری با اشاره به اثربخشی پیشنهاد‌های ارائه شده خاطرنشان کرد: اجرای پیشنهاد مصوب در سال جاری بالغ‌بر 10 میلیارد تومان صرفه‌جویی و یا افزایش درآمد برای شرکت آب و فاضلاب به همراه داشته است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم نیز در ادامه این مراسم در سخنانی تأکید کرد: بهره‌مندی از فکر، اندیشه و خلاقیت کارکنان و کارشناسان موجب تحول در دستگاه‌های اجرایی می‌شود و خدمت‌رسانی بهتر را برای مردم به ارمغان می‌آورد.

حجت‌الاسلام آفتابی جلب مشارکت کارمندان و دریافت پیشنهادات و اثرگذاری در تصمیم‌گیری‌ها را نیاز ضروری امروز دستگاه‌های اجرایی دانست و اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان قم جزو دستگاه‌های تخصصی برتر استان به شمار می‌رود که در زمینه بهره‌وری در سرمایه نیروی انسانی اقدامات خوبی را شروع کرده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی بودجه و تحول اداری استانداری قم نیز در این مراسم با بیان اینکه اهمیت نظام پیشنهاد‌ها بر هیچ‌کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در حوزه بهره‌وری و فرهنگ‌سازمانی خود را نمایان می‌کند نظام پذیرش پیشنهاد‌ها است.

وی با بیان اینکه نظام پیشنهاد‌ها بستر خروج سازمان را از رکود فراهم می‌سازد، یادآور شد: نظام اداری دارای نظامات مختلف است که حرکت همسوی همه این نظامات می‌تواند به افزایش کارایی، اثربخشی و در نهایت بهره‌وری کمک شایانی داشته باشد.

رمضان خانی با بیان اینکه بالندگی و پیشرفت هر دستگاهی رابطه مستقیم با نظام مشارکت کارکنان دارد، ابراز داشت: کارکنان دغدغه‌مند، مسئولیت‌پذیر و دلسوز، باعث فعال شدن نظام پیشنهاد‌های یک سازمان و در نهایت افزایش بهره‌وری می‌شوند.

وی شرکت آب و فاضلاب استان را  جزو سازمان‌های پیشگام در زمینه مدیریت دانش و نظام پیشنهاد‌ها اعلام کرد و از تلاش‌ها و اقدامات مجموعه مدیریتی و کارکنان این شرکت قدردانی کرد.

رئیس مرکز توسعه منابع انسانی و تحول اداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در ادامه این مراسم با اشاره به وظیفه سنگین و پیچیده شرکت‌های آب و فاضلاب در خدمت‌رسانی به مردم تأکید کرد: ارائه خدمات در حوزه آب و فاضلاب مگر با تلاش شبانه‌روزی همه همکاران ما در جای جای کشور امکان‌پذیر نیست.

وی در ادامه جایگاه نظام پیشنهاد‌ها در تصمیم‌گیری‌های سازمان را مهم ارزیابی کرد و با اشاره به نرخ مشارکت کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان قم در نظام پیشنهاد‌ها گفت: هدف نظام پیشنهاد‌ها، اجرای مدیریت مشارکتی بوده که این مهم در استان قم به خوبی جاری و ساری است.

مهندس سید محسن حسینی سالکده پیاده‌سازی مدیریت مشارکتی را نیازمند ابزار دانست و گفت: در همین راستا شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور سامانه جادوی فکر را به صورت کشوری راه‌اندازی کرده تا همه کارکنان آبفا در تمام نقاط کشور پیشنهاد‌های همکاران خود را رصد و از آن استفاده کنند.

وی ابراز داشت: امیدواریم راه‌اندازی این سامانه افزایش خلاقیت همه همکاران ما را در شرکت‌های آب و فاضلاب کشور در بحث نظام پیشنهاد‌ها به دنبال داشته باشد.

رئیس مرکز توسعه منابع انسانی و تحول اداری آبفای کشور در ادامه بر لزوم ارتباط دوطرفه با مشترکین آب و فاضلاب در قالب نظام پیشنهاد‌ها، افزایش مشارکت کارکنان شرکت‌های آب و فاضلاب در نظام پیشنهاد‌ها و ارتقا روحیه پیشنهاد پذیری مدیران صنعت آبفا تأکید کرد و گفت: روحیه پیشنهاد پذیری مدیران و مشارکت بیشتر کارکنان در نظام پیشنهادت افزایش بهره‌وری را به دنبال خواهد داشت.

در پایان این مراسم از پیشنهاددهندگان برتر شرکت آب و فاضلاب استان قم در یک سال گذشته با اهدا لوح و هدیه قدردانی شد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0